Google Ads

Home / Google Ads

Effektiv marketingkanal

Google Ads kan være en særdeles effektiv marketingkanal, hvis din virksomhed ønsker opmærksomhed, trafik til hjemmesiden og betalende kunder.

Uanset hvilken type virksomhed, eller i hvilken branche du befinder dig, vil der altid være folk, der søger efter netop dit produkt eller service på Googles søgemaskine.

Når kunden søger, handler det så om for dig at være til stede, så du kan få ordren og ikke din konkurrent.

Over årene er Google Ads blevet et komplekst annoncesystem og samtidig er konkurrenterne blevet både flere og dygtigere til at annoncere på Google.

Det er derfor afgørende at have erfaring og viden om annoncestrategi, udførelse og dataanalyse for at kunne begå sig i et meget konkurrencepræget marked.

De bedste virksomheder med de mest effektive annoncekampagner er de store vindere på den lange bane i Google. Det gælder både når det kommer til Google Ads og til SEO.

Hos Damgaard Digital kan du få professionel hjælp til udvikling af en overordnet Google Ads annoncestrategi samt komplet opsætning af dine annoncer på Google, så du bruger dine annoncekroner på de områder i din forretning, der giver mening for dig, og hvor du har størst chance for succes.

Udvikling af overordnet Google Ads strategi

Uanset om din virksomhed allerede annoncerer, eller er helt ny udi betalt annoncering, er det afgørende at have en overordnet strategi.

Dine mål med annonceringen skal f.eks. stemme overens med kampagnetyper, søgeord, bud og budget.

På baggrund af din forretning og vores mangeårige erfaring lægger vi en god og solid strategi for din annoncering, så vi maksimerer dine muligheder for succes, og du undgår at dine annoncekroner går til spilde.

Vær opmærksom på, at vi, i hele strategiprocessen, er ærlige og åbne omkring dine muligheder, og giver dig professionelt modspil.

Det sker for at undgå skuffelser og uenigheder i løbet af et forhåbentlig langt og succesfuldt samarbejde.

Teknisk kampagneopsætning

Damgaard Digital foretager en komplet teknisk opsætning af dine kampagner.

Det er afgørende for dine kampagners succes, at den tekniske opsætning følger Googles retningslinjer for annoncering, da du ellers får færre klik og dermed også færre kunder for dit annoncebudget.

Har du allerede en Google Ads konto, analyserer vi kontoen – og de data der ligger deri – og om nødvendigt omstrukturerer vi den, så den opfylder Googles retningslinjer og ”best practice”.

Vi opsætter og strukturerer alle kampagnetyper.

Hvilke kampagner der skal opsættes, afhænger helt og holdent af den føromtalte overordnede strategi.

Bannerannoncering inkl. remarketing kræver dog, at der udarbejdes grafisk materiale.

Hos Damgaard Digital er vi dog ikke grafikere, og har du ikke selv en grafiker på hånden, så hjælper vi naturligvis gerne med at finde en dygtig en af slagsen til dig.

Opsætning af produktannoncer (Google Shopping) kræver samarbejde med en udvikler, dog kan de fleste webshops relativt enkelt generere det produktfeed, som er nødvendigt.

Damgaard Digital kan naturligvis også formidle kontakt til en dygtig udvikler, såfremt det ønskes.

Få hjælp til Google Ads hos Damgaard Digital i Fredericia

Annoncetekster

En god annoncetekst skal kunne to ting.

  1. Den skal få folk til at klikke på din annonce fremfor din konkurrents.
  2. Den skal fortælle præcist, hvad kunden kan forvente, når vedkommende klikker ind på din side.

Og da du kun har et begrænset antal tegn at gøre med i annoncen, så det er vigtigt, at du er præcis og tydelig i dit budskab.

Udarbejdelse af gode annoncetekster er en kontinuerlig procedure, og forskellige typer af tekster skal testes op mod hinanden for at finde det bedste ordvalg for netop din virksomhed.

Du vælger naturligvis selv, hvor meget du vil være indover i annonceskrivningen, da du bedst selv kender dit brand og dine produkter.

Vores anbefaling er dog, at du i første omgang lader os om annonceskrivningen, da vi har mange års erfaring i udarbejdelse af annoncetekster, der har vist sig effektive på Google.

Udarbejdelse af landingssider

Trafik der ikke skaber kunder, er i bund og grund en spildt udgift, da du betaler pr. klik og ikke pr. kunde.

Derfor er det vigtigt, at din landingsside er 100% optimeret, så den besøgende kan finde lige præcis det eller de produkter, som du har beskrevet i din annoncetekst og som vedkommende har søgt efter.

En god landingsside betyder, at flere af dine besøgende bliver til kunder, eller at du skal bruge færre penge for at få samme antal kunder.

Derfor kan det i dén grad betale sig at lave en indbydende side i et responsivt design, som tilpasser oplevelsen til computerskærm, tablet og på mobiltelefon.

Hvis du ikke allerede har landingssider, der matcher dine søgeord og annoncer, kan vi hjælpe dig med at opsætte disse sider evt. i samarbejde med en udvikler.

Løbende optimering og dataanalyse

For at sikre succes med Google Ads er det nødvendigt løbende at optimere dine kampagner og om nødvendigt iværksætte initiativer for at opretholde kampagneeffektiviteten.

Google Ads er et meget dynamisk annoncesystem, der hele tiden ændrer sig.

Der vil komme nye konkurrenter, deres strategi og budget vil ændre sig, og Google selv kan ændre i deres retningslinjer for annoncering.

Alt sammen faktorer der er med til at gøre annonceringen mere kompleks og uforudsigelig.

På baggrund af en detaljeret og løbende dataanalyse, kan vi få et rigtigt godt indblik i, hvilke områder af din forretning der har succes på Google, og hvor du med fordel kan opjustere dit budget.

Omvendt får vi også viden om steder, hvor du mister penge, og kan foretage de rette ændringer før det er for sent, så du undgår at hælde dit budget ned i et stort tomt hul.

Endelig kan det også være, at du får nye produkter eller tilbyder nye services undervejs.

Når du udvikler din forretning, skal vi naturligvis sørge for at dine søgeord, annoncer og kampagner følger med, så folk også kan finde din virksomhed her.

Skal vi samarbejde?

Kontakt Damgaard Digital i dag og lad os tage en 100% uforpligtende snak.

Call Now ButtonRING TIL LARS